Aanbestedingscentrum Techniek Nederland, Aanbestedingsinstituut Bouw & Infra en Adviescentrum Aanbestedingen ‘Grond, Wegen en Groen’ nodigen je uit voor het Aanbestedingscongres  op dinsdag 29 maart om 13.30 uur in Hotel Breukelen. Onze organisaties zien toe op correcte toepassing van de aanbestedingsregelgeving en willen net als het Programma Beter Aanbesteden een bijdrage leveren aan het verbeteren van de aanbestedingspraktijk.

Ondernemers zijn voortdurend op zoek naar personeel, terwijl overheden hun best doen zoveel mogelijk mensen carrièrekansen te bieden. De social return verplichting bij aanbestedingen kan een tweesnijdend zwaard zijn dat beide ambities waarmaakt, maar vraagt een doordachte aanpak om succesvol te zijn. Tijdens dit congres krijg je enkele inspirerende voorbeelden uit de praktijk, maar we staan ook stil bij de knelpunten van het heden en de initiatieven om social return beter te doen renderen. Dagvoorzitter Marleen Hermans neemt je mee in de sociale schil van aanbesteden en uitvoeren van bouw-, infra- en groenwerken. Hoe gaat het nu, waar liggen de verbeterpunten en wat zijn de contouren van sociaal opdrachtgeverschap en sociaal ondernemen in de toekomst?

Het congres is bedoeld voor opdrachtgevers (aanbestedende diensten), adviseurs, installateurs en (groen)aannemers die betrokken zijn bij aanbestedingen. De nadruk ligt op het uitwisselen van de opgedane ervaringen in de praktijk door aanbesteders en ondernemers.

13.00 uur

Ontvangst

13.30 uur

Opening door dagvoorzitter Marleen Hermans (hoogleraar Publiek Opdrachtgeverschap)

13.40 uur

Hans Bakker (Regiomanager Beter Aanbesteden Bedrijven) praat je bij over het programma Beter Aanbesteden

14.10 uur

Jan-Paul Boutkan (Provincie Overijssel) vertelt hoe een aanbestedende dienst goede resultaten kan boeken met doordacht sociaal beleid

14.45 uur

Jos van Alphen (Aanbestedingsinstituut) en Joost Haest (ACA GWG en Aanbestedingscentrum Techniek Nederland) delen trends en ervaringen in de (sociale) aanbestedingspraktijk

15.15 uur

Pauze

15.45 uur

Claudia van Orden (Hogeschool Windesheim) over beleid en uitvoering van sociale voorwaarden in aanbestedingen

16.20 uur

Wietse Wes (Axent Groen) neemt je mee in het sociaal ondernemen met impact in de groensector

16.55 uur

Afsluiting

17.00 uur

Borrel

Aanmelden

Hotel Breukelen ligt naast het NS-station Breukelen en beschikt over een ruime parkeerplaats. Wil je het aanbestedingscongres bijwonen? Meld je dan aan via de onderstaande link. Na je aanmelding krijg je een bevestiging met de mogelijkheid om het congres in je Outlook of Google Agenda te plaatsen.

Meld je hier aan voor het Aanbestedingscongres